2015. szeptember 23., szerda

Homemade Fuse tool - Házi megoldás :)

Tegnapra ígértem, ma lett belőle, ugyanis este altatásnál bealudtam Gergő mellett :D

Szóval, mi is kell akkor hozzá:
- egy recés kés
- gyertya
- alátét nem árt
- tűzgyújtó eszköz


Az első próbálkozásom az előző posztban említett nylon, egy puha műanyag tasak volt, hasonló, mint amiből ezek a víztiszta albumtasakok vannak, de egy kicsit lágyabb anyag.

Amit bemutatok itt, az a Scrapfellow-os átlátszó tasakok, amiben a chipboardok is vannak.
"Méretre" vágtam, azon az oldalon, ahol hegeszteni szeretném, egy jó centivel hosszabbra hagytam.


Miután eligazgattam a papírt benne ( egy sk PL kártya ), leszorítottam a szélét a fém vonalzóval. Ennek mentén fogok dolgozni a késsel.


A gyertyát közben már meggyújtottam, fogtam a kést, és az élét olyan 3 cm-es részen elkezdtem melegíteni. Nem kell vörös izzásig :P Közben egyszer-egyszer megpróbáltam, hogy elég meleg-e, végig gömbölyítettem a vonalzó mentén. Ez a tasak nem olyan lágy, mint az előző, így egy kicsit tovább kellett rajta tartani a kést, ezért érdemes nem egyből élesben csinálni :)

Úgy kell a kést használni, mint a derelye vágót. Egyébként a Fuse tool úgy is működik, csak közben forró és hegeszt. Gondolom. Nem használtam, nem tudom, csak sejtem a videók alapján.

Ilyen lett:


Mintha varrva lenne.

Ezután vágtam le a felesleges részt, kb 1 mm-t hagyva.


Adri kérdezte Genotherm-mel működne-e.  Bevallom féltem kipróbálni először, mert valamiért azt hittem rommá olvad, de nem!
Sőt! Még erősebben kell nyomni a kést rá, hogy megfogja.


De! Sikerült :) És szép lett. Na igen. Azonban a kormozás miatt a hegesztés is feketéllik, mondjuk engem pont nem zavar.



És a végeredmény, kormos kés, amit simán le lehet mosni :)


Remélem hasznát tudjátok venni, jó alkotást!

Köszönöm, hogy itt jártál!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése